Zâmbetul- o adevărată lecție de viață

Bună!



Azi vă voi povesti ceva ce mi s-a întâmplat ieri, într-o seară liniştită, când greierii cântau veseli, păsările se pregăteau de culcare, iar bucuria era prezentă în atmosferă.

Stăteam afară împreună cu o prietenă, care mi-e vecină, povestind multe lucruri şi amintirii care ne-au impresionat sau care ne-au păstrat acea flacără în suflet, care simți că niciodată nu se va stinge.

La un moment dat, vine la noi un băiețel, de aproape 5 ani, care, după spusele mai multor vecini, ar avea deficiențe psihice. Cum noi stăteam pe o băncuță din fața casei, a venit şi el să stea lângă noi. El s-a pus lângă mine, iar prima mea reacție a fost să mă ridic şi să râd. Dar nu un râs răutăcios. Ci un râs plin de veselie, dar într-un fel şi de tristețe pentru cel care suferă. Cealaltă fată s-a ridicat şi ea şi a început să râdă. Apoi ne-am pus din nou pe bancă, stând în plină tăcere. Copilaşul s-a ridicat cu un surâs vesel pe față. S-a oprit în fața prietenei mele şi i-a ridicat obrajii, pentru a forma un zâmbet. La fel  a făcut şi la mine.
S-a îndepărtat, zâmbind şi râzând. Era vesel. Şi asta era important, în ciuda faptului că toți îşi băteau joc de el.

Din această întâmplare am învățat multe. Am învățat că oricine poate fi fericit, atâta timp cât ştie să se bucure de micile plăceri ale vieții. Fiecare are dreptul să fie fericit, indiferent de nația, religia sau problemele cu care se confruntă. După furtună şi ploaie, întotdeauna soarele iese triumfător şi strălucitor.
Într-un fel, îmi era milă de acel copil care adeseori venea la noi pe stradă şi în cea mai mare parte a timpului plângea sau era trist. M-am bucurat să-l văd că şi el s-a amuzat pe fericirea noastră şi că a avut puterea să fie şi el fericit, ca noi toți.

Prietena mea are un frate, care era şi el prezent la cele întâmplate. Mereu îi zicea: "Du-te mă copile de aici, că te bat!" şi băiatul avea o privire atât de tristă şi i se citea totul în suflet, neavând nevoie de cuvinte.
 Consider că fericirea unui copil este foarte importantă, mai ales în familie. Pentru ca un copil să fie fericit, părinții lui trebuie să se înțeleagă, să se iubească şi să dăruiască şi ei iubirea lor copilaşului lor. Fericirea nu constă în casă de lux, lucruri scumpe şi bani. Ea se rezumă la iubire, prietenie, familie, muzică şi tot ce te înconjoară! Priveşte fiecare lucru cu bucurie, chiar şi o albină care bâzâie căutând o floare sau o furnică ajutându-şi tovarăşele, norul pufos care ia diferite forme! Priveşte totul cu dragoste şi iubire pentru viață, astfel vei avea o viață minunată şi fericită!
 Poți zâmbi când auzi ceva amuzant, poate când vezi persoana căreia îi împarți o simpatie, îți poți zâmbi chiar şi ție şi celor din jurul tău! Zâmbeşte, nu te costă şi nici nu răneşte pe nimeni! Sunt sigură că surâsul tău ajută pe oricine care ți-e drag!
 Zâmbește în fiecare zi pentru a fi fericit toată viața!

Comentarii

  1. Vaaii, Daria, cât de frumos! Aș zice multe, dar n-am suficiente cuvinte, un astfel de moment te lasă mut și îți dă de gândit. Nu pot decât să-ți urez să te bucuri de fiecare zi și să ai zâmbetul la fel de larg ca al acelui copilaș! >:D<

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulțumesc, Roxi, asemenea îți doresc şi ție! Lecturi frumoase!

      Ștergere
  2. Ce frumos ! ♥ Mi-a plăcut foarte mult cum ai povestit, întâmplarea voastră e una frumoasă și importantă și copilul acela v-a învățat ceva. Deși avea probleme, Dumnezeu v-a arătat atâtea lucruri frumoase și importante prin el, v-a învățat atâtea, v-a dat o lecție prin acel copilaș... :)

    Și să știi că ai scris foarte frumos, îmi place stilul tău de a scrie. M-a prins povestirea și am învățat și eu multe. Mulțumim că ne-ai relaltat și nouă totul, că ne-ai împărtășit și nouă ceea ce ai învățat !

    Sper să mai scrii astfel de articole, Daria. ^_^ Sunt foarte frumoase și ți-am spus că-mi place cum scrii. Mulțumim din nou ! :) ♥♥♥ Doamne-ajută !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, voi încerca să scriu cât mai des astfel de articole, care te pun să te gândeşti la anumite fapte şi să meditezi.
      Apreciez foarte mult că îți place cum scriu, mă face fericită ca un copil! ❤
      Lecturi frumoase şi numai bine! Pupici! ❤❤

      Ștergere
  3. Thihii😄 e foarte frumos sa te simti iubit, asa este. In mare parte a timpului, nici nu ne gandim la asta,nu realizam...una este a sti, alta a cunoaste/a intelege... iar cu zâmbetul..asa este.. cea mai fericita sunt cand reusesc sa fac pe cineva sa zambeasca :) si am trait bucuria asta la fratiorii mai mici,cand au problemute.

    Asa cum au zis si fetele mai sus: ai un stil frumos de a scrie..ca o scriitoare❤ eu m-am lasat de stilul asta, am inceput sa fiu cat mai "directa" si sa dau oralitate postarii/comentariului etc. Oricum, o persoana bipolara nu e niciodata sigura de ea ca va fi mereu cum spune 👀
    Te pup, Daria! ❤❤❤

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Canda au avut*
      Nu se putea sa nu mananc un cuvant in graba mea :))

      Ștergere
    2. Se întâmplă să mai greşim, Maria. ☺
      Mulțumesc din suflet pentru cuvintele tale atât de frumoase! Mă bucur că mai există astfel de oameni, buni, iubitori şi sensibili ca tine. Pupici, Maria! ❤❤

      Ștergere
  4. frumoasa povestirea ta.
    trebuie sa avem puterea si dorinta de-a ne bucura de un zambet de copil,de-o zi frumoasa,de viata.
    felicitari daria

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Aşa e. Şi să nu existe o zi în care să nu zâmbim, pentru că ştiu că multe lucruri ne fac fericiți. :)
      Mulțumesc! O zi frumoasă!

      Ștergere
  5. Îmi place să zâmbesc fiecărui străin! :) Iar dacă mi se întoarce zâmbetul, mă simt perfect.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sunt amintiri şi emoții pe care nu le poți uita niciodată. :)

      Ștergere

Trimiteți un comentariu